Speakers of 2019

Sponsors

  • Future of Work Journey

  • Coding & Mobile APP Journey

  • Growth Hacking & Marketing

  • Legal

  • Cybersecurity & You

  • Corporates <3 Startups

  • Lifestyle & Wellbeing

  • Ai & Data Science

  • Education

FILTER

Session Image
09:00- 10:30

UX kutatás a gyakorlatban

Hogyan tudsz felhasználói visszajelzéseket gyűjteni egyszerűen?

HUNGARIANBreakfast Works.- Works.

Status

Fully Booked

Description

Tippeket adunk ahhoz, hogy hogyan tudsz felhasználó kutatásokat végezni egyszerűen, és ez hogyan járul hozzád a terméked/szolgáltatásod sikerességéhez.

 

A reggeli keretében egymással is megoszthatjátok a tapasztalataitokat, illetve mi is mesélünk majd a projektjeinkről.

 

Works.

 

Felhasználói élmény kutatással, felület és folyamat designnal foglalkozunk. Hitünk szerint azok a szolgáltatások lesznek igazán sikeresek, melyek valós ügyféligényeket szolgálnak ki.

 

Speakers
Bianka Makkai

Bianka Makkai

Experience designer

Ágnes Muszka

Ágnes Muszka

Experience designer

Session Image
10:00- 10:30

Top tips for creating aesthetic design content!

How to engage customers with desire for individuality in a fast fashion environment.

talkENGLISH Kubik- LIKO Jewellery

Status

Nearly Fully Booked

Description

Top tips from a fine jewelry designer and creative business owner on how to create aesthetic online and offline design content. How to involve knowledge and substance behind the product to create more engagement from customers by encouraging their desire for individuality and quality. 

 

Speaker
Lili Koós

Lili Koós

Jewellery Designer

Session Image
10:00- 10:30

Kiterjesztett történetek

Te mit építenél a digitális média technic legójából?

talkHUNGARIAN D18- PiQStudios Kft.

Status

Limited Capacity

Description

A digitális média nagyszerű dolog: legyen szó bármilyen kommunikációs igényről, az üzenet formába öntését egyre több és több látványos, innovatív eszköz segíti. Ugyanakkor a célközönség, vagyis a befogadók magukra maradnak ebben a színes-szagos, és ezáltal egyre harsányabb médiakörnyezetben. A tartalmi elemek közt nincs koherencia és sorvezető, ami irányítaná a figyelmet, márpedig külön-külön a legújabb technológiával készült kép vagy videó, a legnagyszerűbb szöveg is csak félmunkát végez: nem lép igazán kapcsolatba a befogadóval, nem tárja fel a közölt információ, a tartalom valódi mélységeit és összefüggéseit. Bő négy évvel ezelőtt arra vállalkoztunk, hogy felrúgjuk ezt a status quo-t. Létrehoztunk valamit, amiről eleinte azt gondoltuk, hogy pontosan tudjuk, mire való és mit szeretnénk építeni belőle. Bár maga a vízió, ami a PiQ [pik:] fejlesztése mögött áll, nem sokat változott, inkább "csak" bővült, ma már tisztában vagyunk azzal is, hogy ez a rendszer jóval többre hivatott annál, minthogy mi mondjuk meg, mire való. Szóval, készen állunk arra, hogy kiterjesszük a történetet: Te mit építenél egy olyan legókészletből, ami a múlt, a jelen és a jövő kommunikációs eszközökből áll?

 

PiQStudios Kft.

 

Digitális médiatechnológiát fejlesztünk: egy olyan felületet hozunk létre, amiben mindennemű médiatartalom - legyen az verbális, audiovizuális vagy funkcionális - egyetlen, jól komponált egységként jelenik meg. Kiterjesztett történeteknek hívjuk ezeket a tartalmakat, amik mélységet adnak az információnak, vezetik a figyelmed és kapcsolatot teremtenek, Veled!

Speaker
Hunor Benke

Hunor Benke

CEO

Session Image
10:00- 12:30

Hogyan készül egy ütős DreamJo.bs cégprofil?

A vonzó megjelenés kialakítása, egyszerűsített employer branding eszközök, tippek, trükkök

WorkshopHUNGARIAN DreamJo.bs- DreamJo.bs

Status

Fully Booked

Description

Az eseményen körüljárjuk, hogyan lehet és érdemes egy cégnek bemutatnia magát, mint munkáltatói márkát a DreamJo.bs felületének segítségével. A jellegzetes DreamJo.bs-os boxok kitöltése során megbeszéljük, hogy hogyan lehet rövid idő alatt, hatékonyan bemutatni, hogy mi zajlik egy cégnél a termékeket túl, a színfalak mögött. Hogyan készülnek azok az egyedi és színes, őszinte cégprofilok? Mit érdemes kiemelni? Mitől vonzó egy munkáltató? Lesz szó saját tapasztalatokról, bevált technikákról és a mai trendekről az employer branding területén.

 

DreamJo.bs

 

A DreamJo.bs azért jött létre, hogy a legjobb munkahelyeket a legértékesebb munkaerővel összekösse. Hiszünk abban, hogy minden munkahely lehet álommunkahely. Ha egy cég megfelelő módon bemutatja, hogy milyen ott dolgozni, milyenek a mindennapok, akkor rajtunk keresztül nem csak jelölteket kap, hanem olyan elkötelezett jövendőbeli munkatársakat, akiket hosszú távon is meg tud tartani.

 

A DreamJo.bs egy olyan platform, ahol a cégek megmutathatják a valódi személyiségüket. Őszinte bemutatkozó profilok, hirdetések mellébeszélés nélkül - ezt ajánljuk.

Speaker
Csilla Kirchner

Csilla Kirchner

Head of Sales

Session Image
10:00- 12:30

UX Workshops 101 - Kikkel? Mikor? Melyik módszert?

Ismerkedj meg az workshop szervezés és lebonyolítás alapjaival

Status

Fully Booked

Description

A LogMeIn-nél majdnem minden projektünket valamilyen brainstorming gyakorlattal kezdjük terméktervezőként. Postitekkel vagy valamilyen vizualizációs eszközzel próbáljuk összegezni a problémák alkotóelemeit, ötleteket és a szempontokat majd következő lépésekké konvertáli őket.

A workshopok fontosak számunkra és az is, hogy jól csináljuk őket. Ebben szeretnénk segíteni nektek is gyakorlatok bemutatásával nem csak a saját életünkből, hanem az iparág ajánlásaiból is merítve. 

 

Gyere el ha érdekel hogy:

- kiket hívj meg

- melyik projekt fázisban, milyen gyakorlatok hasznosak

- hogyan kell összegezni az elhangzottakat és a csapat számára is elérhetővé tenni

 

LogMeIn

 

Simplifying how people interact with each other and the world around them to drive meaningful insight, deeper relationships and better outcomes for all has helped LogMeIn grow to become one of the world’s top 10 SaaS companies with a leadership position in every one of our markets.

Speaker
Ádám Polyák

Ádám Polyák

Product Designer - LogMeIn CES CX

Session Image
11:00- 11:30

Possibilities of 3D printing

Versatility of printable materials

Status

Nearly Fully Booked

Description

In a few short years, the number of 3D printing resins increased tremendously, from basic printable ones to highly functional and composite resins. Today, designers and engineers can print and use plastics with high-temperature resistance, high elasticity or even ceramic content, opening up the possibilities of rapid and functional prototyping even further. You can meet 3D printed objects at a jewelry shop, a dentist or a civil engineer. How far can we go with 3D printing materials?

 

Formlabs

 

Formlabs is an American 3D printing technology startup. Started out of MIT in 2011, the company now employs over 450 people across offices in Boston, Berlin, Tokyo, Budapest and Shenzhen. Formlabs is establishing the industry benchmark for professional 3D printing for engineers, designers, and manufacturers around the globe, and accelerating innovation in a variety of industries, including engineering, product design, dentistry, healthcare, jewelry, and research.

Speaker
Dávid Gergely

Dávid Gergely

Software Tester

Session Image
12:00- 12:30

Why sound makes a big impact for brands

Sound is an indispensable part of your brand identity, do you know what your brand sounds like?

Status

Limited Capacity

Description

Sound is an indispensable part of your brand identity: as part of your product and user experience it plays a crucial role for brand recognition, emotional storytelling and has a huge impact when creating valuable and pleasant user experiences. In times of uprising Voice technology a strategic developed sound identity will become a mandatory in user interaction for brands. In his keynote Max Kickinger will show how you can leverage the opportunities that sound will have for your brand when developed and managed concisely.

 

Raven and Finch

 

Raven and Finch is a sound solutions company that creates sound experiences for all forms of brand communication and storytelling.

Speaker
Max Kickinger

Max Kickinger

CEO

Session Image
12:00- 12:30

Monetizing Customer Experience

talkENGLISH CEU iLab- LHBS

Status

Nearly Fully Booked

Description

Stop trying to delight your customers! 

 

Experts predict that by 2020, next year, customer experience will overtake product and price as a means of gaining competitive advantage. Yet CX is often seen as a philanthropic, cost centered way to delight customers with random acts of kindness, freebies and perks. These types of activities are not effective for customer retention and equally importantly, they deliver a negative ROI. Is there a better way to design  the CX that truly impacts business? Reducing customers effort is the most effective way to deliver CX that delivers measurable value to customers as well as business. 

 

LHBS

 

Strategy and Innovation Firms

Speaker
Joanna Bakas

Joanna Bakas

Managing Partner

Session Image
13:00- 15:30

Visit of the low-tech workshop Cyclonomia

Community Do It Yourself low-tech workshop

Status

Limited Capacity

Description

Cyclonomia was created in 2013 and has 500 members. It is a community Do it Yourself bikeshop where people can learn and teach how to repair their bikes. It is also a place where we question the limits of high-tech solutions and develop low-tech solutions, especially for transports. We are designing and constructing cargobikes and trailers... and also tools for sustainable agriculture, bike turmix or bike generator.

 

You are invited to visit our bikeshop and discover our developed tools. To do so, we will engage in a discussion about conviviality and the limits of high-tech toward the potentialities of low-tech philosophy.

 

Cargonomia

 

Cargonomia is a non-profit cooperative with activities and projects inspired by Degrowth. Through Cargobike mobility services, it helps to connect local organic food producers and Budapest citizens. It also works to maintain an open space which hosts community events and workshops dealing with Degrowth, sustainability, social justice, low-tech and well-being.

 

The Cargonomia team conducts researches which are action-oriented in cooperation with several universities and is also involved in community education programmes.

 

Last year Cargonomia launched two new projects. The first aims to rethink the usage of public spaces through urban agroforestry and how to make the Budapest city space fertile again. The second, Közteher Bringa, or Community Cargobike Sharing System gives the possibility to borrow cargobikes, which were constructed in Budapest, for mobility purposes such as moving large items or delivering children to school.

 

These bikes will provide logistical solutions for the You & Startup 2019 gathering.

Also, we are happy to participate and bring our Degrowth philosophy in questioning the physical and cultural limits to growth.

Speaker
Vincent Liegey

Vincent Liegey

Co-author, Coordinator

Session Image
15:00- 15:30

The Quantitative Reality of The Trekhunt Story

A product management perspective

talkENGLISH Trekhunt- Trekhunt

Status

Limited Capacity

Description

Trekhunt is a search engine for outdoor adventures and it's a startup that's behind it. We're at the beginning of our story, we're less than a year old. We're fragile but we believe that what we do creates value for people all over the world.

 

The question is - how can we turn our vision, our dream into a real marketplace business, having all the struggles of the chicken and egg problem? What can we extract from existing product usage data? How can we get this data? How can we juggle with the business goals, our product vision and the objective reality. How to make decisions about what to change in the product to make it better? What risks do we have to take? How can we bridge quantitative data with qualitative research insights? 

 

This presentation will be about the quantitative reality a startup has to go through. This is what we are going through, this reality. And this is about finding the eternal beauty in that from a product management perspective.

 

Trekhunt

 

Trekhunt is a fast growing travel technology startup determined to help people find the best outdoor adventure tours and activities of the world as simple as possible. We are building a search engine and a community as well. Are you ready to join and unleash your inner trekhunter?

Speaker
Laszlo Kardos

Laszlo Kardos

CEO&Co-Founder

Brought to you by